tirsdag 2. mars 2010

sjal og mønster.

Her er gaven fra meg.et sjal strikket i classisk alpakka.Jeg strikket den på pinne nr 5.JEg har lovet ei av gjestene å legge ut oppskriften her.
Opplegg nede i spissen.Legg opp 3 masker. snu.1 maske rett,1 kast,1 maske vridd,1 kast og 1 maske rett.snu.
Neste omg strikkes alle masker rett.
Slik fortsetter man.Da med 1 maske mer på hver side av midtmasken.Den strikkes vridd på annenhver omg.
Strikker så langt som jeg vil ha det.Så strikker jeg hver halv side for seg.Da feller jeg på hals siden ca hver 6 omg.Alt etter hvor langt du vil ha det fremme.
Om ikke du skjønner dette må du bare spørre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, Randi. Takk for sist. Takk for oppskrifta på sjalet. Det skal jeg nok prøve å strikke. Jeg liker bloggen din, flotte bilder og håndarbeidstips.
Hilsen Trine